מצברי סטארט אנד סטופ
מצברי Stop & Start העלייה במודעות לאיכות הסביבה והרצון לחסוך בפליטת מזהמים
ובצריכת הדלק, הביאו את תעשיית הרכב העולמי לפיתוח מערכות חדשות וידידותיות לסביבה. המערכת הבולטת שבהן היא מערכת ה- Stop and Start שמכבה את מנוע הרכב בשעה שהוא נייח (עמידה בפקק או ברמזור לדוגמא) ומתניעה אותו שוב ברגע שהנהג מחליט לצאת לדרך. מערכת Stop and Start זוכה לפופולאריות הולכת וגדלה, ועל פי ההערכות כ-80% מכלי התחבורה החדשים המיוצרים בעולם מצויידים במערכת זו. מערכת Stop and Start דורשת שימוש מוגבר במצבר הרכב – מספר התנעות רב כמעט פי 10 (בממוצע כ-40 התנעות ביום לעומת 3-4 התנעות יומיות במכונית ללא מערכת זו). אל נשכח את מערכות הרכב השונות שעלינו לספק להם מתח במקביל (אורות, רדיו, בקרת אקלים וכו') גם כאשר המנוע אינו פועל. מצבר חומצה-עופרת (המצבר המסורתי) אינו מסוגל לעמוד בדרישות אלו לאורך זמן ולכן פותחו מצברים חדשים בעלי יכולת
פריקה עמוקה וטעינה. קיימות 2 טכנולוגיות מרכזיות מצברי Stop and Start : • טכנולוגיית EFB – טכנולוגיה
זולה יחסית ומאפשרת מחזורי טעינה ארוכים • טכנולוגיית AGM – טכנולוגיה המספקת רמת עמידות גבוהה פי 3 למצברי חומצה רגילים.
פריקה עמוקה וטעינה. קיימות 2 טכנולוגיות מרכזיות מצברי Stop and Start : • טכנולוגיית EFB – טכנולוגיה
זולה יחסית ומאפשרת מחזורי טעינה ארוכים • טכנולוגיית AGM – טכנולוגיה המספקת רמת עמידות גבוהה פי 3 למצברי חומצה רגילים.